
چکیده
جایگاه و نقش حمل و نقل در ابعاد مختلف اقتصادی، سیاسی و اجتماعی جوامع امـروزی بـر کسـی پوشیده نیست. حمل و نقل یکی از پایه های اصلی توسعه پایدار و متوازن در جوامع بشری محسوب شده و در واقع شبکه های حمل و نقل با مولفه های مهمی همچون اقتصادامنیت وعدالت اجتمـاعی ارتباط تنگاتنگ دارنـد.درفرآینـد توسـعه اقتصـادی واجتمـاعی کشورهاهمبسـتگی مسـتقیم میـان گسترش حمل ونقل و دستیابی به نرخ رشد اقتصادی بیشتر وجود دارد. به عبارت دیگر همراه با افزایش تولید ناخالص داخلی، میزان ارزش افزوده بخـش حمـل و نقـل نیـز افزایش می یابد و به همین دلیل است که توسعه و رشد اقتصادی وابسـته بـه توسـعه بخـش حمـل ونقل است و فعالیتهای حمل و نقل از جمله فعالیتهای اساسی و زیربنایی برای رشد و تحول اقتصاد به حساب می آید. درطی سالهای اخیر رشد ارزش افزوده در بخش حمل ونقل تقریبا&rdquo دو برابر رشد متوسط سالیانه تولید ناخالص داخلی کشور طی سـالهای ۱۳۶۹ تـا ۱۳۷۹بـوده اسـت. سـهم ارزش افزوده حمل ونقل در تولید ناخالص داخلی کشور از ۷/۴ درصد در سال ۶۹ به ۱۰/۴ درصد در سال ۷۹ رسیده است که بیانگر یک رشد ۴۰ درصدی در این دوره می باشد.
فرمت :pdf
تعداد صفحه :۱۳۱
چکیده 1
مقدمه 2
فصل اول : کلیات 3
1-1 ) تعاریف 4
2-1 ) انواع علایم از نظر نصب 5
1-2-1 ) علایم بالاسری 5
2-2-1 ) علایم کنسولی 6
3-1 ) انواع پایه علایم از نظر جنس و شکل مقطع 7
1-3-1 ) مقاطع فولادی 7
2-3-1 ) مقاطع آلومینیومی 9
3-3-1 ) بتن پیش تنیده 9
4-3-1 ) چوب 9
فصل دوم : نیروهای وارد به علایم 11
1-2 ) تعاریف 12
2-2 ) انواع بارهای وارد به علایم 13
1-2-2 ) بار مرده 13
2-2-2 ) بار زنده 13
3-2-2 ) بار یخ 13
4-2-2 ) بار باد 14
3) ترکیب های بار 23 -2
4) بارهای طراحی باد روی سازه 25 -2
1-4-2 ) اعمال نیروها 25
ه
فهرست مطالب
عنوان مطالب شماره صفحه
2-4-2 ) بارهای طراحی برای قسمت های افقی 25
3-4-2 ) بارهای طراحی برای پایه های عمودی 25
4-4-2 ) بار نامتقارن باد 27
فصل سوم : کلیات تحلیل و طراحی 28
1-3 ) تعاریف 29
2-3 ) روش طراحی 29
3-3 ) تحلیل سازه ای 29
4-3 ) انواع تکیه گاه علایم از نظر طراحی 30
1-4-3 ) تکیه گاه کنسولی عمودی (پایه) 30
2-4-3 ) تکیه گاه افقی(عضو منفرد یا خرپا) 30
5-3 ) اثرات ثانویه 30
فصل چهارم : طراحی فولادی 32
1-4 ) تعاریف 33
2-4 ) مصالح فولادی 33
3-4 ) کمانش موضعی 33
1-3-4 ) طبقه بندی مقاطع فولادی 33
2-3-4 ) نسبت عرض به ضخامت برای مقاطع لوله ای گرد و چند وجهی 34
3-3-4 ) نسبت عرض به ضخامت برای مقاطع غیر لوله ای فشاری 34
4) تنش های خمشی مجاز برای پایه های لوله ای گرد و یا چند وجهی 35 -4
شکل و ناودانی 37 t 5) تنش های خمشی مجاز برای مقاطع -4
1-5 ) خمش حول محور قوی 38 -4
و
فهرست مطالب
عنوان شماره صفحه
2-5-4 ) خمش حول محور ضعیف 39
6-4 ) تنش مجاز خمشی برای میله های توپر با مقطع گرد و چهارگوش 40
7-4 ) تنش مجاز کششی 40
41 A 1-7-4 ) تعیین سطح
2-7-4 ) حد لاغری 42
8-4 ) تنش فشاری مجاز 42
1-8-4 ) اعضاء خرپا در حالت فشاری 43
9-4 ) تنش برشی مجاز 43
1-9-4 ) پایه های لوله ای گرد 43
2-9-4 ) پایه های لوله ای چند وجهی 43
3-9-4 ) مقاطع دیگر 44
10-4 ) تنش های ترکیبی 44
1-10-4 ) پایه های کنسولی عمودی 44
2-10-4 ) مقاطع دیگر 45
11-4 ) جزییات طراحی 45
1-11-4 ) حداقل ضخامت 46
2-11-4 ) رواداری ابعاد 46
3-11-4 ) اتصال وصله ای لغزنده در محل 49
12 ) اتصال های جوشی 49 -4
1) وصله های جوشی پیرامونی 49 -12 -4
2) جوش های درزطولی 49 -12 -4
3) جوش اتصال پایه به صفحه زیر ستون 50 -12 -4
ز
فهرست مطالب
عنوان شماره صفحه
13-4 ) میله های مهاری 50
1-13-4 ) انواع میله مهاری 51
2-13-4 ) مصالح میله مهاری 51
3-13-4 ) مبانی طراحی 51
4-13-4 ) تنش های مجاز میله های مهاری 52
5-13-4 ) ضوابط مهاری 52
6-13-4 ) سایر ملاحظات 53
فصل پنجم : طراحی بتن پیش تنیده 56
1-5 ) تعاریف 57
2-5 ) مصالح 58
3-5 ) طراحی 58
1-3-5 ) روش طراحی 58
2-3-5 ) مقاومت بتن 58
4-5 ) تنش های مجاز 58
1-4-5 ) تنش های مجاز بتن 58
2-4-5 ) میله های کششی(تاندون ها) 58
5-5 ) اتلاف پیش تنش 59
6-5 ) مقاومت ها 60
1-6-5 ) مقاومت خمشی طراحی 60
2-6-5 ) مقاومت برشی طراحی 60
3-6-5 ) مقاومت پیچشی طراحی 61
4-6-5 ) ترکیب برش و پیچش 62
ح
فهرست مطالب
عنوان شماره صفحه
7) سیم بافته شده پیش تنیدگی 62 -5
1-7 ) طول مهاری 63 -5
2-7 ) طول انتقال 63 -5
8-5 ) دوام 63
1-8-5 ) پوشش بتن 63
9-5 ) رواداری های تولید 64
فصل ششم : شرایط بهره برداری 65
1-6 ) تعاریف 66
2-6 ) تغییر شکل 66
1-2-6 ) تکیه گاه و پایه های علایم بالاسری 66
2-2-6 ) تکیه گاه بالاسری کنسولی 66
3-2-6 ) ارتعاشات 67
3-6 ) خیز منفی 68
فصل هفتم : طراحی خستگی 70
1-7 ) تعاریف 71
2-7 ) انواع سازه ها 71
3-7 ) ضوابط طراحی 71
4-7 ) ضرایب اهمیت خستگی 71
5-7 ) بارهای طراحی خستگی 82
1-5-7 ) تندباد شلاقی 82
2-5-7 ) تندباد طبیعی 83
3-5-7 ) تندباد ناشی از عبور کامیون 83
ط
فهرست مطالب
عنوان شماره صفحه
فصل هشتم : پایه های شکست پذیر 85
1-8 ) تعاریف 86
2-8 ) طراحی پایه های شکست پذیر 86
3-8 ) عملکرد سازه ای 87
4-8 ) عملکرد دینامیکی 87
1-4-8 ) ضوابط ارزیابی آزمایش ضربه 88
2-4-8 ) ارزیابی تحلیلی آزمایش های ضربه 88
3-4-8 ) سایر شرایط 89
5-8 ) شرایط دوام 90
6-8 ) مکانیزم های شکست پذیری 90
1-6-8 ) شکست پذیری صفحه لغزنده 91
پیوست : بررسی وضعیت موجود طراحی و اجرای پایه علائم در کشور 100
ی
فهرست مطالب
عنوان شماره صفحه
منابع و ماخذ 116
فهرست منابع فارسی 116
فهرست منابع لاتین 117
سایت های اطلاع رسانی 117
چکیده انگلیسی

لینک منبع و پست :http://campiran.ir/project-4475-%d8%b4%d8%b1%d8%a7%d9%8a%d8%b7-%d8%b7%d8%b1%d8%a7%d8%ad%d9%8a-%d9%88-%d8%a7%d9%8a%d9%85%d9%86-%d8%b3%d8%a7%d8%b2%d9%8a-%d9%be%d8%a7%d9%8a%d9%87-%d8%b9%d9%84%d8%a7%d9%8a%d9%85-%d8%b1%d8%a7/
- ۹۵/۰۵/۱۴