فشن فایل

  • ۰
  • ۰

مقدمه :

جاذبه هر رویکرد مدیریتی، انتظار رهنمون شدن به سود بیشتر برای مؤسسه است. این، به ویژه درباره نظام مدیریت استراتژی با تأثیر عمده&zwnj ای که بر تدوین و اجرای برنامه&zwnj ها دارد، صادق است.

مجموعه&zwnj ای از مطالعات انجام شده درباره سازمان&zwnj های کسب و کار ، تأثیر فرآیندهای مدیریت استراتژیک را بر نتیجه نهایی اندازه&zwnj گیری کرده&zwnj اند. یکی از نخستین مطالعات عمده توسط آنسوف و همکاران در سال 1970 اجرا گردید.

در بررسی 93 مؤسسه تولیدی آمریکایی، پژوهشگران دریافتند که برنامه ریزان رسمی که از رویکرد مدیریت استراتژیک استفاده می&zwnj کرده&zwnj اند، بر حسب معیارهای مالی که فروش، دارایی&zwnj ها، قیمت فروش، درآمد هر سهم و رشد درآمد را اندازه می&zwnj گرفت، نسبت به مؤسسات بدون برنامه&zwnj ریزی، موفقیت بیشتری کسب نموده بودند. برنامه&zwnj ریزان همچنین در پیش&zwnj بینی نتیجه فعالیت&zwnj های عمده استراتژیک دقت بیشتری داشتند.

دومین پژوهش پیشاهنگ توسط تیون و هاوس در سال 1970 چاپ شد که 36 مؤسسه در شش صنعت مختلف را مطالعه کرده&zwnj بودند. انها دریافتند که برنامه&zwnj ریزان رسمی در صنایع نفت، غذایی، دارویی،فولاد، شیمیایی و ماشین&zwnj آلات بطور قابل ملاحظه&zwnj ای از مؤسسات بدون برنامه در همان صنایع پیشی گرفته بودند. به علاوه، برنامه&zwnj ریزان، عملکرد خودشان را به میزان معتنابهی بعد از پیاده&zwnj کردن فرآیند رسمی در مقایسه با عملکرد مالی در سالهای بدون برنامه&zwnj ریزی، بالا برده&zwnj بودند.

بعداً ( 1972) هارولد از تکرار بخشی از پژوهش تیون و هاوس درباره شرکتهای دارویی و شیمیایی گزارش داد. یافته&zwnj های او مطالعه پیشین را تأیید کرد و در واقع نشان داد که تفاوت میان عملکرد مالی مؤسسات با برنامه&zwnj ریزی مؤسسات بدون برنامه&zwnj ریزی در طول زمان افزایش یافته بود.

در 1974 فولمر و رو ، مطالعه&zwnj ای از تجربه مدیریت استراتژیک 386 شرکت طی 2 سال منتشر کردند. نویسندگان دریافتند که مؤسسات تولیدکننده کالاهای بادوام، با مدیریت استراتژیک از مؤسسات بدون مدیریت استراتژیک از مؤسسات بدون مدیریت استراتژیک مؤفق&zwnj تر بودند. مطالعه شرکتهای تولیدکننده کالاهای مصرفی و خدمات را شامل نمی&zwnj شدـ احتمالاً به این دلیل که پژوهشگران، فکر می&zwnj کردند که مدیریتی استراتژیک در این موسسات پدیده جدیدی است و نتیجه آن کاملاً روشن نشده است.

در 1974 شوفلر و همکاران نتیجه مطالعه&zwnj ای طراحی شده برای اندازه&zwnj گیری تأثیر مطالعات بازار بر سود را منتشر ساختند. این پروژ اثرات برنامه&zwnj ریزی استراتژیک را بازده سرمایه در برمی&zwnj گرفت. پژوهش به این نتیجه می&zwnj رسد که بازده سرمایه بیش از اینکه تحت تأثیر سهم بازار، تراکم سرمایه وتنوع فعالیت بود. پروژه کامل که 37 متغیر عملکرد را شامل می&zwnj شد، نشان داد که تا 80 درصد پیشرفت ممکن در سودآوری مؤسسه از طریق تغییر در جهت استراتژیک شرکت حاصل شده بود.

مطالعه دیگری درباره تأثیر گسترده توسط کارگر و مالیک در 1975 گزارش شد. پژوهش ایشان که 90 شرکت آمریکایی را در پنج صنعت در برمی&zwnj گرفت، نشان داد که عملکرد شرکتهایی که از برنامه&zwnj ریزی استراتژیک بلندمدت استفاده می&zwnj کردند برحسب معیارهای معمول مالی به میزان قابل توجهی بهتر از شرکتهایی بود که برنامه&zwnj ریزی رسمی داشتند.

سرانجامدر حالی که بیشتر مطالعات، مدیریت استراتژیک را در شرکتهای بزرگ آزمون کردند، گزارشی در سال 1982 نشان داد که برنامه&zwnj ریزی استراتژیک تأثیر مطلوبی عملکرد کسب و کارهای کوچک داشته است. رابینسون پس از مطالعه 101 مؤسسه چک خرده&zwnj فروشی خدماتی و تولیدی ظرف مدت 3 سال ، دریافت شرکتهایی که از برنامه&zwnj ریزی استراتژیک استفاده می&zwnj کردند، بهبود قابل توجهی از نظر فروش، سودآوری بهره&zwnj وری نسبت به مؤسساتی که فعالیت سیستماتیک برنامه&zwnj ریزی نداشتند به دست آورده بودند. الگوی کلی نتیجه&zwnj های حاصل از هفت مطالعه،&zwnj ارزش مدیریت استراتژیک را بر اساس معیارهای مختلف مالی به روشنی نشان می&zwnj دهد. بر پایه شواهدی که در دست است،سازمان&zwnj هایی که رویکرد مدیریت استراتژیک را به کار می&zwnj برند، بطور منطقی و جدی انتظار دارند که سیستم جدید، عملکرد مالی آنها را بهبود بخشد.

فهرست مطالب :

فصـل اول : ارزش مدیریت استراتژیک

مقدمه

ابعاد تصمیمات استراتژیک

رسمیت درمدیریت استراتژیک

انواع ساختارهای مدیریت استراتژیک

ویژگیهای تصمیمات مدیریت استراتژیک

جریان تعامل و تکرار فرآیند استراتژیک

مزایای مدیریت استراتژیک

خطرهای مدیریت استراتژیک

اهمیت استراتژی و فواید آن برای موسسه

فصل دوم : محتوا و تاریخچه مدیریت استراتژیک

تعریف و هدف مدیریت استراتژیک

ویژگیهای مدیریت استراتژیک

استراتژی های جهانی و چند ماهیتی

تعریف مدیریت استراتژیک

مزایای مدیریت استراتژیک

تطبیق دادن ساختار با استراتژی

رابطه بین ساختار و استراتژی از نظر چاندار

ساختار مبتنی بر واحد تجاری استراتژیک

منابع



دریافت‌فایل



لینک منبع و پست :http://campiran.ir/project-100652-%d8%a8%d8%b1%d8%b1%d8%b3%db%8c-%d9%85%d8%a7%d9%87%db%8c%d8%aa-%d9%88-%d8%a7%d8%b1%d8%b2%d8%b4-%d9%85%d8%af%db%8c%d8%b1%db%8c%d8%aa-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%b1%d8%a7%d8%aa%da%98%db%8c%da%a9/
  • ۹۵/۰۶/۰۹
  • fashen file

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی