
لینک *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه:46
فهرست مطالب
زیبایی&zwnj شناسی
ابداع و اختراع آثار هنری
طبقه&zwnj بندی هنرها
گشتالت (پیکرة محصول)
تأثیرات فیزیکی و شیمیایی محیط بر محصول
تأثیرات تولید بر محیط
نتیجه گیری
وندالیسم در جامعة تهران
روان
روان&zwnj شناسی:
روان&zwnj شناسی محیط
فیزیولوژی بینایی:
خلاصة&zwnj فیزیولوژی دریافت رنگ:
شناخت زیبایی که در زبان&zwnj های اروپایی آن را &ldquo استتیک&rdquo می&zwnj گویند معرفتی است که از زیبا، زیبایی، هنر و هنرها گفتگو می&zwnj نماید، یکی از فلاسفة آلمانی موسوم به &ldquo بائومگارتن&rdquo که از پیروان &ldquo لایب&rdquo نیز بوده برای اولین بار در تألیف خود موسوم به &ldquo استتیکا&rdquo واژة مزبور را در معنی بالا بکار برده است. در اینکه زیبا و زیبایی را چگونه و از چه لحاظ باید مورد مطالعه قرار داد، آراء مختلف وجود دارد.
روش شناخت زیبایی
روش عبارتست از مجموع وسایلی که برای رسیدن به منظور و هدفی بکار برده می&zwnj شود، هر روش علمی هم عبارت از راه&zwnj ها و اسلو&zwnj ب&zwnj هایی است که با مراعات آنها حقیقتی را بدست آورده و به مجهولی پی می&zwnj برد.
زیبا و زیبایی را می&zwnj توان از لحاظ متافیزیک، روان&zwnj شناختی، جامعه&zwnj شناسی، تاریخی، علمی و تجربی مورد مطالعه قرار داد.
ـ شناخت زیبایی از لحاظ متافیزیک قدیمی&zwnj ترین و مشکل&zwnj ترین نظریاتی را شامل می&zwnj شود که در این باب موجود است. متافیزیک یا فلسفة ما بعدالطبیعه عبارت از پی بردن به وجود مطلق و وجود فی&zwnj نفسه است. هدف این رشته دانش این است که از ظواهر اشیاء و نمودها که بوسیلة حواس یا وجدان شناخته می&zwnj شوند تجاوز کره و حقیقت آنها را دریابد.
پس متافیزیک، پدیده&zwnj ها را که نسبت به یکدیگر و نسبت به فکر شخص فرق و اختلاف پیدا می&zwnj کند کنار می&zwnj گذارد و جستجوی مطلق و تغییرناپذیر و بلاشرط را منظور خود قرار می&zwnj دهد.
یکی از مهمترین و زیباترین عقاید متافیزیک دربارة زیبا و زیبایی نظریة فیلسوف نابغة یونان افلاطون است. به عقیدة او عالم محسوس، عالمی که به وسیلة حواس شناخته می&zwnj شود، یک عالم ظاهری و مجازی است. زیرا موجوداتی که آنرا تشکیل می&zwnj دهند دائماً در تلون و تغییر هستند. در صورتیکه حقیقت یکی است و تغییرناپذیر. اشیائی که ما می&zwnj بینیم بعضی بزرگ و برخی دیگر کوچکند. بزرگ&zwnj ها، کوچک و کوچک&zwnj ها، بزرگ می&zwnj شوند. اینها همه ظواهرند ولی بزرگ و کوچک حقایقند.
ویکتور کوزون می&zwnj گوید: اگر زیبایی مطلقی وجود نداشته باشد باید به زیبایی&zwnj های نسبی و متغیر مثلاً زیبایی باستانی توجه کرد که هر یک از این زیبایی&zwnj ها نیز اقسام مختلف خواهند داشت.
&ldquo غلط بودن نتیجه&rdquo غلط بودن اصلی را می&zwnj رساند این عقیده که به نظر کوزون نادرست است، نظر و عقیدة اکثر دانشمندان امروز است. از اینرو نمی&zwnj توان سنخ واحدی برای زیبایی قبول کرد. پس استنتاج نظریه&zwnj ای دربارة هنر و زیبایی از فلسفة مابعدالطبیعه که مورد قبول همه باشد میسر نیست.
ـ جامعه&zwnj شناسی و تاریخ، هر دو امور اجتماعی را مورد تحقیق و مطالعه قرار می&zwnj دهند. منتها اولی، صفات کلی و عمومی و مشترک و دومی، پدیده&zwnj های فردی و خصوصی آنها را در نظر می&zwnj گیرد.
عده&zwnj ای از متفکرین معتقدند که شناخت زیبایی را باید بویژه از لحاظ متافیزیک و جامعه&zwnj شناسی و تاریخ مورد تحقیق و بحث قرار داد، زیرا اثر هنری همیشه محصول محیط اجتماعی بوده و توالی اشکال مختلف هنرها و حتی سنخ&zwnj های زیبایی را باید در تاریخ جستجو و توجیه کرد.
هر اثر هنری و زیبا جزء مجموع آثار هنرمند و مؤلف بوده و خود هنرمند نیز به یک گروه و مکتب هنری، یک کشور و یک زمان مربوط و متعلق است. با درنظر گرفتن نکات گفته شده قاعدة زیر بدست می&zwnj آید:
برای فهم و شناخت آثار هنری و هنرمندان باید شرایط و اوضاع کلی و عمومی و ممیزات فکری و اخلاقی دورة آنها را بطور دقیق شناخت.
اکنون پرسشی پیش می&zwnj آید؛ شرایط و عوامل بوجود آورندة آثار هنری و نوابغ کدام&zwnj ها هستند؟ &ldquo تن&rdquo در مقدمة تاریخ ادبیات انگلیس عوامل بوجودآورندة آثار هنری را عبارت از نژاد، محیط و زمان دانسته است.

لینک منبع و پست :http://campiran.ir/project-103639-%d8%aa%d8%ad%d9%82%db%8c%d9%82-%d8%af%d8%b1-%d9%85%d9%88%d8%b1%d8%af-%d8%a8%d8%b1%d8%b1%d8%b3%d9%8a-%d8%b1%d9%88%d8%a7%d8%a8%d8%b7-%d8%a8%d9%88%d8%ac%d9%88%d8%af%d8%a2%d9%88%d8%b1%d9%86/
- ۹۵/۰۶/۱۸